torsdag den 13. juni 2013

modul 4 aktivitet 4

Aktivitet 4

Din egen livsfortælling

 

En episode i mit liv der har dannet udgangspunkt for en ny tid i mit liv, var da vi købte hus i Sønderjylland. Før vi købte hus boede vi i en lille 2 værelses lejlighed midt inde i Fredericia by. Så det var noget helt andet at skulle til at være husejere og skulle til at ordne have. Men det var nu en rar ting at man pludselig havde en have at kunne gå ud og sidde sig i. Det hele var en stor omvæltning. Vi skulle ud og have en bil mere lige pludseligt, fordi jeg arbejde i Middelfart. Før var jeg vandt til at cykle fra Fredericia til Middelfart. Det var en ny tid for os begge 2. Godt nok var der pludselig mange ting man skulle vende sig til. Fx man vi skulle handle skulle vi køre 7 km, hvor vi før bare kunne gå ned og handle. Og jeg skulle før hjemme fra om morgenen for at komme til Middelfart. Men Michael derimod fik kortere på arbejde, han skulle kun til Sommersted. Vi byttede lige køretur nærmest. Da vi boede i Fredericia forsøgte vi at få børn men uden held. Vi var begge blevet tjekket. Der var intet galt med mine æg, og Míchael´s sædkvalitet var i top. Lægerne mente bare der skulle noget forandring til og ikke så meget fokus på det at blive gravid. Vi lagde projekt baby lidt til side. I stedet for begyndte vi da at kigge på hus. Nu var det på tide på komme i hus og bo. Vi ville begge 2 gerne væk fra Fredericia. Vi var mange steder og kigge på hus. Så endelig fandt vi huset. Vi købte huset vi bor i nu og fik nøglerne den 15. marts og huset var vores fra den 1. april. Og Kort efter vi var flyttet ind blevet jeg gravid. Vi har boet her i huset i 6 år, og har ikke fortrudt det et eneste øjeblik.

Jeg valgte at fortælle om netop den episode, fordi det har haft stor betydning for mig. Altså fra at være by-pige til at blive landsby-pige. Jeg har godt nok forladt min føde by Fredericia men, kommer da tilbage tilden byen en gang imellem. Børnenes oldemor bor nemlig stadig i Fredericia og min far er begravet der.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar